Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Maria - 1 januari 2011 22:02

Årets första dag lider mot sitt slut och det är dags att att sammanfatta 2010... Känns som att året 2010 bara sprungit förbi   


2010 började inte speciellt  bra hälsomässigt för mig, efter att ha varit dålig från nyår och framåt ett bra tag kom de fram till det att jag hade sorkfeber... Kännes dock skönt att det fanns en anledning till att jag var dålig.


Våren är som en dimma, mitt i bland det jobbiga har vi haft fina reslutat på hundarna och en massa trevlig gemenskap med vänner och bekanta. Elmer startade säsongen i Finland med att ta hem det BIR + BIG 4 efter att vi suttit i kyla hela dagen. Tog då hem sitt 3:e och 4:e championat FIN UCH och  NORDUCH på 8 månader efter att han fyllt 2 år.

Kallt som bara den var det under januari men många dagar blev det ute med skotern och andra roliga aktiviteter.

    



F-kullen föddes i februari, 6 härliga valpar med mycket attityd och underbara individer. 5 nya familjer fick en ny familjemedlem   Tack till er alla som förvaltar era guldklimpar så väl.

Min lilla systerdotter Luna fick sitt namn vigt en kall februaridag i vittne av en massa nära och kära vänner.


    



Mars var en kall månad med mycket snö. Jag och Annelie åkte till Harstad och det kändes som att vi skulle stanna där, underbra miljö, härliga människor och fina fina resulat. Annelie tog hem BIR med Maya i juniorklass och Sonny tog hem BIR och BIG 2, hippie!!   

        


Vardagen var fylld med plugg, ämnen som jag brinner för gjorde det lätt att gå till föreläsningarna samt alla uppgiter som skulle lämnas in samt allt plugg. Blev extra lätt när man hade en superfin kurskamrat.


Aprilmånad kom med vårkänslor och vårtecken. Snön började försvinna snabbt och dagarna blev varmare. Så fort vi fick en ledig stund tillbringade vi den utomhus.

Ny medlem kom i stallet, ett hingtföl som var sötare än socker!


            


Majmånad har mycket av snön försvunnit och vi påbörjade arbetet med hundhuset. Från en planering till att stätta spaden i marken var ett stort spännande kliv, mycket kul   Till en bötjan kändes det som inget hände men helt plötsligt stod stommen. Blev många sena kvällar...

Slutet på maj var inte lika trevlig som början, jag blev sämre igen och denna gång slutade det med sjukhusvistelse och lunginflamation. Läkare som ville påstå att jag skulle vara utbränd... Ja, kanske var det så?!
Mitt i alltihopa fick jag nytt jobb, 6 mån vik som nu lett till en fast tjänst, ingen annan är mer glad än jag!

Dock var det varit ett jobbigt beslut innan jag fattade beslutet att lägga skolan på hyllan... Iallafall för ett tag framöver. Våndades in i sista minuten, har inte ångrat det en minut   

Sonny tog hem 2 cert och BIR under maj månad samt ett BIG R - finkillen.

Ester gjorde premiär i valpklass och i maj passade på att ta hem BIS i Piteå.


 


Hela sommaren har varit härligt med fint väder, underbara kvällar med mycket trevligt. Barnen fick inte vara speciellt mycket ledig under juni och juli men under hela augusti fick de välförtjänt semester.

Vi fick delta på Elisabeth och Leifs fina bröllop, de var jättefina   


Vi passade på att åka till Gotland, min första gång där och jag trvides. Likså Saga, hon skulle inte hem, pratar än idag om Gotland så det kommer förhoppningsvis att bli en trevlig återkommande semester.


Många fina resultat på hundarna har vi fått och under juli blev Sonny svensk och norsk utställningschampion.

Ester tog cert och blev BIM på sin andra officiella start.


 

       


I september föddes G-kullen, 6 pigga och fina valpar som var väldigt framåt, små krockdiler som vi förutspått!

Första dagarna i september var jobbiga, fram till dagen innan skolan skulle starta om hade jag inte bestämt mig om jag skulle fortsätta jobba eller gå tillbaka till skolan. Blev arbete som segrade....

Syster fyllde år.

  


Oktober blev det Sundsvall, shoppning och utställning med syster och Saga. Ester tog sitt tredje cert innan hon fyllt 1 år.

Min underbara dotter fyllde 3 år!! förstår inte hur det gick till!


      


November fyllde Luna 1 år, när vi skulle fira henne går min pappa och bryter benet vilket innebär att vi får en stövare på halsen.

Jag och Anki åker till Norge och Nordiskvinnare, träffar en massa trevligt folk. Inga superresultat dock, Ester stod 1, 3 + CK i junkl.

För första gången har jag börja köpa lite julklappar i november för att slippa den sista panikhandlingen i december.


      


Sista månaden på 2010, december. Plockade ut mycket ledighet, känns himla bra när man jobbat över 100 % ett tag.

Queenie började lite otippat att löpa precis före jul. Panikbokning av biljetter över till Finland, snälla Sanna tog emot oss dagarna innan jul.

En fin jul har vi haft med besök från tomten som gav oss fina julklappar.

Besked om fast tjänst blev officiellt och kändes mycket bra när jag satt i Helsingfors och fick ett samtal från min chef.

Nyår flöt på fint, god mat och trevligt sällskap av familjen.


Nu önskar vi er alla en god fortsättning på 2011!

Av Maria - 1 januari 2011 09:44

1 janunari 2011, kommer att ta ett tag att lära sig säga det samt skriva det.


Nyår har vi firat tillsammans med familjen hos mor tillsammas med syster och famílj samt ALLA hundar... Blir några stycket.... Vi kom med 5, syster 3 och mamma en... Ja, de är alla i olika storlekar.


Tack till alla som önskar Gott Nytt År, säger desamma till er!


Sammanfattning av året 2010 kommer senare idag...   

Ovido - Quiz & Flashcards