Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Tillbaka till vardagen...

Av Maria - 11 januari 2011 06:47

Nu börjar "oxveckorna", inga röda dagar så långt ögat kan nå!


Känner mig helt mör i kroppen, kom hem sent i söndags efter en tripp till Finland. En resa jag bara vill glömma. En domare som bara gav 2:or, 3:or, 4:or - grönt band!! måste kolla upp riktigt vad det betyder!De få som fick ett rött band var stora, flappöron, en mentalitet på bordet som INTE jag vill ha på mina hundar osv... Den domaren kommer jag aldrig mer att ställa för, även om någon skulle betala mig.   

Många av de hundar som fick 3:or var absolut av 1:a pris kvalitet, detta stör mig när den domare kommer och slänger ut hundar med 2:or och 3:or när de abslout inte är värd det.

Tycker även synd om de som ställer för första gången och får uppleva det, en domare som är så förbannat sur och inte vill ge en förklaring till de gula och blå banden.

Jaja, ni kan ju gissa hur förbannad jag var under lördagen. Som Erik sa när jag kom hem, - Jag är glad att jag inte var med... Mmm... Är nog redo att hålla med!


Grattis till Anki som det gick bättre för!


Skit samma, kan ju bara bli bättre ju!


Stort tack till Annika och Anki för sällskapet på denna resa, ni är guld värda!

Många kramar till er och jag hoppas att vi gör om det snart!

  


Tillbaka på jobbet, allt är detsamma. Mycket att göra, ingen ledighet på länge. Försöker jobba ihop flex på felxkontot så det går att vara ledig framöver utan att behöva ta ut semester.


Igår var det "blia" ute, för ni som inte förstår norrlänska så betyder det att det töar. Tempen låg vid nollan vilket gjorde att det började droppa från taken.


Barnen var duktiga igår kväll och tränade hundarna åt mig. De "tävlade", Smilla med Ester och Saga med Elmer... När det inte gick bra bytte de hundar till Irma och Garbo. Lite mer fart och fläkt med de två så de tar gärna Elmer och Ester som är lite lugnare.


Det blev en blandning av hopp och utställningstävling, de lyfte upp dem på bordet för att visa upp dem och att jag skulle titta på tänderna, sen skulle de stå snyggt på mattan, vidare till att de skulle springa runt soffan, hoppa upp i soffan och sen ställa de på mattan igen. Tur man har hundar som är snälla och finner sig i det mesta! Dock hade de lika kul som barnen, de fick ju godis hela tiden   


Nu skall jag göra mina timmar, sen blir det hem och ta in ved! Erik har SÅ ont i ryggen att det är lika bra att göra ett själv så det bli gjort   

 
 
Ingen bild

Sonny´s

11 januari 2011 21:29

Tusen tack själv att jag fick "smita med" =)Tyckte vi hade det riktigt bra förutom resultaten då... men det var antagligen därför det var så få som hade anmält! Vi tar revange i sommar! Blev tjejerna glada över rosetterna?

Maria

12 januari 2011 20:40

Ja men absolut!
ja, de blev dem... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards