Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Snö, snö, snö...

Av Maria - 17 januari 2011 06:47

I natt har det kommit en hel del! Höll på att få en chock när jag kom ut till bilarna i morse, vart är dom?! Bara två stora snöhögar!!


Igårkväll snöade det inte speciellt mycket...


Så jag skall summera min morgon så här lång, vaknade tidigt - som tur var trots att jag upp allt för länge igår. Gjorde mig klar, tag fram kläder till Saga, kollade mailen och sen ut i garaget för att ge mig iväg... Ni som undrar, våra hundar vaknar inte först efter kl 6! Ville inte ut före det så de har sluta lyfta på ögonlocken när jag kliver upp   

Skotta fram bilen, ca 3 dm snö som kommit inatt. Tittar på vår uppfart och tänker, det är lugnt, kommer att då den lilla superbilen   


Backade och tog sats uppför, kom en bit ocg fick backa tillbaka. Gjorde så 4 ggr sen slängde han ut mig mot plogkanten och där satt jag! Grrr...


In, väckte Erik som i vanliga fall tar en halvtimme innan han är människa. Han kommer ut efter ca 5 min. Har då hunnit skotta fram volvon, starta den...


Erik blir också chockad av all snö som kommit...


Han skottar "fram" bilen och lyckas få lös den, provar som jag men märker att det är lönlöst!

Tar "oxen" a.k.a volvon som är benådad med 4-hjulsdrivt och bara kör upp för backen och att göra ett spår. Kommer ner igen och kör sen upp, jag hakar på i lillen och kommer mig upp på vägen.


Till min stora fasa har de INTE plogat!! Så vägen ser ut som vår uppfart!!

Som tur var hade postbilen inte allt för länge sendan kört där så det fanns ett spår jag kunden följa.

När jag kommer ut till Skråmträskvägen så är den plogad - Thank you!!


Hinner bara komma till Skrämträsk så hamnar jag bakom en långtradare!!   

I all snörök och krokig väg gär det inte att komma förbi och de som jag får i möte är andra lastbilar!!

Så det blev 60 km/h hela vägen in till stan. Ni som har åkt med mig kan ju gissa i vilket tillstånd jag var i, inte lugn och sansad!! Många fula ord flödade ur min mun... När jag nästan var framme istan så hade jag lugnat ner mig eftersom det inte fanns mycket att göra än att ta det lungt   


När jag skulle svänga av E4 mor jobbet så tänkte jag, NU kommer jag att fastna igen!! Världen största vall, tag bara sats och hoppades att jag skulle ta mig över. Kom över och bävade för vad som väntande på min pakering.

När jag kom fram var den barkrapad, hur fin som helst   Behövs inte mycket för att man skall bli glad!


Nu dånar det för fullt utanför byggnaden och alla maskin är i gång med snöröjningen.


Kör lugnt idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards