Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Men vad nu?!

Av Maria - 24 januari 2011 06:45

24 januari och när jag kommer ut till bilen i morse är det "blia" - för ni som bor söder om Umeå betyder det att det töar ute.


Det droppat från taket och tempen ligger på ca 2 +!! Det hör till ovanligheterna i Norrland...


Helgen har varit lugn, varit Brush Up utbilningen för ringsekreterare, gått igenom de nya regeleran... Är igentligen inte så stora förändringar... Kan dock tycka att bedömningsskalan gentemot den gamla inte är rättvist översatt. Dock har det kommit många förbätteringar, ex att vi får behålla cert som är taget i Finland före 2 års ålder och tillgodoräkna dem när man kan ta ut de svenska championatet.


Vi hann skotta av garagetaget igår, tog inte lång tid innan en viss liten Saga var uppe på taket och skulle hjälpa till. Man kan undra var hennes hov tog vägen?! Inga som helst rädslor för höjder, utmaningar osv. Sa lite klämsheckt till Erik, pappa, jag ramlar INTE ner, ska bara titta lite. Arma unge!


Helgen har varit riktigt skön i den bemärkelsen. Vackert väder med en temperatur som gör att man vill vara ute.


SKa hinna på stan en sväng idag hade jag tänkt, måste hitta mig en festblåsa till i februari när jag ska iväg till Stockholm med Ester och delta i Puppy Of The Year, ska bli skitkul. Glitter och glamours väntas   


Ha en trevlig dag allihopa!

 
 
Ingen bild

Nicke

26 januari 2011 15:55

Det få stackars ord du kan på bondska är väl just blia o sööörr siiiaa ;)

Maria

27 januari 2011 16:28

Hörrdu!! Min bonska är det inge fel på :P
Vi pratar norrlänska nu, de är två helt olika språk!! Haha...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards