Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Väntettider

Av Maria - 4 januari 2011 22:28

Jag har INTE hunnit med min mail och alla annan data som skulle ha varit gjord. Min nya fina dator som jag fick av Erik i julklapp lever sitt eget liv och slår av sig själv lite då och då med jämna mellanrum.

Kan säga det att jag är redo att snöra ut helvetet när det händer, precis när man svarat/skrivit ett långt mail, blogginlägg eller redigerat bilder utan spara.


Till er mailat inom dagarna så kommer svar i morgon!!


Är det nån som skickat ett mail och inte fårr svar, skicka igen. kan ha hamna på den gamla datorn och jag inte märkt det.


Idag har jag suttit i telefonkö i 1,5 h!! på SAS. Behöll lugnet och kunde till och med skoja lite med killen när jag kom fram. Har passa på att boka en massa resor för resten av året nu när SAS släppt en massa billiga resor.


Erik har varit hemma med Saga igår och idag. Hon har feber, inte speciellt hög och sen kräktes hon en gång igår. Man märker att hon inte är frisk eftersom morgångarna blir lätt jobbiga. vanliga fall biter hon bara ihop och har ett leende på läpparna. Nu börjar underläppen darra istället.


Trodde inte att jag skulle få mig upp ur sängen igår efter att ha haft långledigt men det gick bra och jag var i tid till jobbet. Problemet var bara att min chef hade glömt att förlänga mitt passerkort vilket gjorde att jag stod utlåst kl 6 på morgonen. Inte en själv var där men lyckades komma in efter 30 min. Som tur var löste det ganska fort.

I morse var det värre, sovit dåligt, somat sent och en Saga i sängen som inte låg still. Känns bra med sovmorgon i morgon.


Kan inte låta bli att skratta åt Ester, hon ligger här brevid mig i sängen och har tagit mina sockar i beslag. Vaktar dem för kung och fosterland och nåde den som kommer i närheten eller försöker ta dem av henne. Biter inte på dem eller nått utan bara vaktar!   


Hade tänkt hinna förbi min frissa så hon får klippa min lugg men verkar inte hinna det i vecka, får bli nästa vecka. Nu hänger den in i ögonen, inte skönt...


Nu ska jag lägga mig, försöka somna tidigare än vad jag gjorde igår...


Sov gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards