Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Maria - 9 februari 2011 07:29

Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.


Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som inte passar henne, då blir det mycket mutter från hennes sida! Tror att det sitter ihop med att hon har ont i rygg och kropp.


Iallafall for jag med alla, gick en liten bit efter vägen men tänke att jag går av på skoterspåret så alla får springa lösa. Sagt och gjort, av mig iväg på halvhårt skoterspår vilket resulterade i många genomtrampningar.


När jag kom till Eriks kompis nerfar till deras stuga var det halvskottat dit ner, kanske bara 20-30 cm pudersnö. De lutar kraftigt nersåt men tänkte, de har garanterat kört skoter dit så det finns en massa spår.

Gick biten ner till stugan och ser till min förbannelse att det inte finns ett spår så långt ögat kan nu! Jaha, tänkte, jag går inte upp tillbaka till vägen. Mitt ute på sjön finns det gamlat spår som bara halvt var översnöat. Tänkte, jag kan väl gå dig och den gå via sjön hem.


Så fort jag klev ut i djupsnön borde jag ha ångrat mig!! Hade snö upp till midjan... Plumsade så en BRA bit innan jag kom ut på sjön, vid övergången mellan land och sjö var det ännu mer snö!!


Ja, efter en massa om och men, stonkande och stönande kom jag ut på isen och det var snö till knäna. Hundarna tittade på mig som om jag inte var klok! Elmer var den som tyckte att det var laibans!! Ingen av hundarna syntes i snön...

Iallafall, hann bara gå en liten bit på snön då jag trampar ner i "ovanavatten" - översätting till er som bo söder om Ö-vik - vatten som ligger på isen, kan vara ganska mycket!


Vet ni vad som händer med en Icebug sko som är blöt och sen stoppar den i puldersnö?! Jo, det blir snöbollseffekten och sen fyser fanskapet och väger bly!! På en sjö finns det inte så mycket att sparka på för att få bort det heller...

Letade i fikan efter mobilen och tänkte att Erik får komma och hämta mig med skotern... Just de, en liten detalj - mobilen ligger hemma på skänken i garaget!!   

Jaha... det var bara till att fortsätta gå...


Kommer äntligen fram till vår stand och vår uppfart och ser till förvåning och förbannelse nr 2 att det är nästan helt igensnöat alla skoterspår!! Va??!! Vad har hänt i helgen medan vi varit borta??  


Gick upp på åkern brevid våran på ett dålifr mjukt skoterspår upp till skogdungen vid vår tomt. Genade genom skogsdungen till vår gård... Kan tillägg att det är en stigning på 30 m höjd från vattet till vår gård, det känns!!


Framme vid huset kom Erik och Saga ut som möttes av hundarna och undrade var matte/mamma/sambon var!


Helt genomsvettig kom jag fram efter en "kort" promenad som jag skulle hinna innan Erik kom hem...


Dock kan jag rekomendera dessa skor till dig som skall köpa nya vinterskor och inte vill frysa om fötterna.   

Varm och lätt sko - ser tung och otymplig ut, prova, du kommer att bli förvånad!

Finns på Hällgrens Motor i Burträsk   


Hann inte med uppdatering av hemsidan igår eftersom jag hade besök med Anki när barnen laft sig. Vi håller på att snickra ihop en hemsida till henne nu när hon snart har sitt kennelnamn i hamn...


I kväll så jag göra en ansträning och försöka få ut den nya hemsida... Nya bilder på Queenie kommer också.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards