Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Maria - 6 februari 2011 20:22

Sitter på Arlanda och passar på att blogga lite. Mobilen är snart död men kom ju på att jag hade datorn med mig!


Helgen i Stockholm har varit mycket bra och jag känner att årsmötet gick i positiv anda och lika så uppfödarmötet som var mycket trevligt. Tycker att det var mycket trevligt och få diskutera väsentliga saker kring vår ras.

Tyvärr kom det inte så många som var anmälda men tycker ändå att det var bra tryck i diskussionerna.

Hoppas nu att detta kommer att blir ett återkommande moment.


Priserna för årets hund delades ut och vi hade några hundar med i tävlingen som placerade sig bra   


Årets bästa valp - Ester

5 bästa valp - Irma

13 bästa valp - Leia


Årets Junior - Ester


Årets Hane, årets svart/röda, årets svenskfödda - Sonny


Årets importtik, årets 3:e bästa tik - Ester


Tack snälla till er som visar era underbara hundar!


Grattis till alla er andra som fick fina placeringar med era hundar!


I morgon väntar jobb... Vet inte hur jag skall få mig upp i morgon bitti. Efter jobbet kommer jag att hämta hem alla hundar samt Queenie.


Borta är det bra men känns himla skönt att komma hem...


Av Maria - 6 februari 2011 00:17

Befinner mig i den kungliga huvudstaden. Snälla Majsan har gett mig husrum över helgen vilket jag är jätteglad över.DP-klubbens årsmöte genomfördes efter lunch och var i mina ögon ett mycket bra möte. Bra diskussioner, bra stämning och god mat :) Jättekul att träffa alla bekanta och nya ansikten.Årets hund skulle delas ut men det blir framskjutet till i morgon bitti. Har just avnjutit en mycket god köttbit tillsammans med 3 andra tjejer med samma intresse och hund, mycket hundsnack blev det.  Tack för en trevlig kväll tjejer!På vägen hem till Majsan så startades en samverkan mellan Coldwind's Kennel & kennel Rivendells, operation rädda berusad äldre dam från att förfrysa i ett skogsparti... Vi genade över en skogsglänta och jag såg en människa på alla 4 men såg aldrig hunden. När vi kom närmare såg vi att det var en äldre dam som hade svårigheter att få sig upp på benen bokstavligen talat! Hon hade hamnat i djupa traktorspår när hon skulle plocka upp efter hunden, eloge för det! Vi fick upp henne på benen och frågade om hon kunde gå själv eller om vi skulle hjälpa henne. Hon var så nöjd och sa att hon kunde gå så vi börjar avlägsna oss. Vi hinner bara gå en bit så ser vi hur hon faller raklång baklänges... Vi går tillbaka till tanten och talar om att vi tänker hjälpa henne ut till trottoaren och följer henne en bit. Allt slutade bra men tänk om vi inte hade genat över där?! Stackarn kunde ha frusit ihjäl om vi inte sett henne! Ingen skulle ha sett henne från vägen in i det mörka skogspartiet. Dagens goda gärning avklarad!I morgon är det uppfödarmöte, ska bli riktigt kul. Träffa alla och föra trevliga diskussioner.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards