Direktlänk till inlägg 14 december 2010

News?!

Av Maria - 14 december 2010 06:43

Nja, inte händer det mycket!


Har varit dålig, som vanligt höll jag på att skriva, är så satans less på rent svenska. Har en förkylning som inte vill släppa. Har aldig varit med om större halssmärta!! Hoppas verkligen att det går över snart! Igår ville jag inte ens prata eftersom att det gjorde så ont!


Så summan av kademumman, beroende av halstabletter och nässpray! Löns inte ligga hemma så jobbar av mina timmar till mina kära arbetskollegors förakt!


Sen "lilla" Styris opererades för 14 dagar sedan i morgon så jag jag i stort sett varit in med honom till veterinären varje dag!

Till en början så fick han en pensilin som han var resistent mot, såret läkte inte och vi fick ny pensilin som han svarade på. Nu håller han på att läka, blev ett saftigt sår. Han är pigg och är nådigt less att ligga i buren och göra igenting!Hans klor har bara skjutit iväg så ikväll skall jag ta mig ann dem.

Nya bilder på honom i sin livboj kommer ikväll.


Man blir ju inte positivare när man tittar på tempen, så här kallt var det hos oss igår!

  


Nu är är det inte humant att vara ute! Om det kunna ligga kring -10 grader!


Helgen som var tillbringade vi i piteå på havsbadet tillsammans med Eriks gummikillar med respektive. Mycket trevligt. Synd bara att min rygg sa ifrån där vid halvtolv. Klarade inte av att sitta längre och benen ville bara vika sig. Extremt dåligt utformade stolar för oss har problem med ryggen...

Iallafall fick Erik ge mig en hård massage när han kom till rummet, knådade alla hårda knytar och tror jag grinade blod blod där ett tag men det var skönt efteråt och jag kunde somna!! Han höll på ganska länge och tur var det för på morgonen har jag ALDRIG kännt mig bättre! Kände ingenting, har inte hänt på flera år, vilket befrielse!


Nu är de samma gamla vanliga igen... Erik ska nog få knåda lite ikväll   


Söndagen och gårdagen bestod av luciafirande, först på söndagen var i Båtfors i Klarakåken där ett gäng barn lussade, de var jättedukiga.

Igår morse var det Sagas tur på dagis, farfar och Harriet var också där.

Sen iväg och jobba och till veterinären med Styris. Tillbaka till luciafirande i kyrkan då Smillas klass skulle sjunga. Först vid 20 var vi hemma, helt däckad!

Gjorde lite middag och sen blev de lite tv innan sängen stundade.


Bilder kommer ikväll   


Ha en trevlig dag, frys inte ihjäl!

 
 
Ingen bild

Sonny´s

15 december 2010 10:22

Jo det är kallt som bara sjutton! Inget vidare för Sonnys utställningsform ;0) Hundarna vill INTE ut! Och inte jag med för den delen.. Hoppas det går bra för "Styris" & pigga på dig vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards