Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Huset fullt av löptikar

Av Maria - 23 november 2010 07:14

Igår kom syster med pappas hund Tanja, h. stövare som har börja löpa. Eftersom både Garbo och Irma löper så tyckte hon väl att vi kunden ha en löptik till så slipper hennes hanar vara helt galna... Jo, men i utbyte fick hon 2 hanar av mig   Elmer och Stybbe får åka på semster vi ca 2 veckor.


Resluterat att jag inte fått sova något i natt, Tanja har varit olycklig att hon fick sova i datarummet tillsamman med Garbo och Irma i en vanlig hundbädd! Irma sur över att hon kom för nära henne och fräste ifrån då och då. Tur man har ungar som sover genom alla oljud! Vet inte hur många gånger jag röt åt henne att vara tyst. Bortskämd som hon är vill hon sova i soffan, kommer inte ens på tal hemma hos oss! Satte bara upp kompostgallret i dörr öppningen och hon lät det vara, känns skönt.

Blev dessotom väck av Erik som pratade i sömn. Skakade om mig och jag var tvungen att vakna eftersom jag var tvungen att komma om killarna från ljudshoppen har kommit!! Grrr!!! Vad då sömn?? Försökte väcka honom men det var lönlöst!


Ganska roligt samtidigt eftersom han pratar på klart och helt inne i det han säger, går att föra en konversation med honom   


På jobbet börjar läget att lugna ner sig för stunden, vi ligger inte där vi borde göra men hoppas på att vi når vårt mål under vecka 50.


Kallt som skrutt är det ute på kvällarna, biter riktigt i kinderna och Garbo vill INTE vara ute. Hon springer fort ut och gör ifrån sig och snabbt som attan in och lägger sig i bädden och goar ner sig.

De andra bryr sig inte speciellt mycket, springer och lekar i snön.


Månen lyser klart, så underbart att vara ute, både på morgonen och kvällarna. Ljust och fint, man behöver ingen lampa som skall ut.


Ikväll tror jag att jag inte har några måsten, hinner förhoppningsvis sätta mig vid datorn en stud och svara på lite mail som jag hade tänkt göra i helgen!!



 
 
Ingen bild

lilla syster yster

23 november 2010 17:37

Det är för att det är fullmåne. Mattias hävdar att jag också pratar i sömn när det är fullmnåne. Vi märker det även på Fanny. Ni har inte sett nåt på Saga och Smilla?

Maria

24 november 2010 06:28

Smilla pratar lite då och då men nu är det lugnt...
Erik är ju värre...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards