Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Skriva... skriva..

Av Maria - 16 november 2010 07:55

Ja, NU är det väl dags för ett inlägg!


Tiden bara rusar förbi och jag hoppas på att saker och ting skall lugna ner sig.


Kylan har kommit, igår när jag körde hem fick jag en chock när jag tittade på tempen, -17 grader! När jag åkte från jobbet var det -10, lämpligt men när det blir över -15 grader är det jobbigt.


Pappa har gått och brutit benet vilket har inneburit att det blivit tid på lassa, igår blev det träff med kommun om hjälp i hemmet då han inte kommer att klara sig själv så länge benet inte läkt. Han skulle ut och jaga förra onsdagen när det var som sämst väder, begav sig ut på isen!! för att jaga toppfågel som låg och häcka. Fastande i något och halkade och benet gick av på två stället. Som tur var hade han med sig telefon och kunden ringa efter hjälp. Nu är det bara att hålla tummarna att han tar det lugnt och gör som han bli beordrad. Får dock inte komma hem framåt tidigast helgen.


Kära syster får under tiden tillskott av dampiga stövare hemma, är inte ett dugg avundsjuk!!   


Sista valpen Werner flyttade igår, fick vänta på att hans nya husse skulle komma hem från jobb. Han kommer att finnas i närheten vilket känns himla kul. Alla valpar har hamnat i norrland, hos riktigt fina familjer. Önskar er alla välkomna in i Coldwind's gänget och lycka till med era guldklimpar och ni vet att ni ALLTID kan höra av er, vad det än gäller (ja, om hunden helst   ), spelar ingen roll vilken tid på dygnet, bara att ringa.


Kändes skönt att städa bort valphagen igår, blev så mycket plats i vardagsrummet…


Igår fick jag Saga ordentligt. Hon har tidigare målat på väggen i vardagsrummet precis efter vi hade tapetserat om för andra gången… Grrr. Tog henne inte på bar gärning då men igår!! Fick henne när hon fick med en bläckpenna och drag den efter väggen när hon gick sakta. Hon var less att vänta på mig medan vi hade besök, ville rita med bläckpennan jag skrivit alla papper med. Hade en målarbok framme och alla tuschpennor, de dög dock inte.

Tog henne i alla fall på bar gärning och tror att det tog riktigt bra. Arga mamma kommer inte fram ofta men då kom ”argögonen” fram. Efter vårt samtal så ville hon inte sitta hos Erik utan det var mamma som gällde, bad om förlåt och lovade att inte göra om det.

Att bara släppa allt efter det är svårt men det är bara att andas djup och trösta och vara glad. Hon var sen riktigt skamsen väldigt till lags. Inget gnällande vid tandborstningen som det ibland kan vara – eller rättare sagt kan själv. Innan hon hoppade ner i sängen var hon på strålande humör igen och lovade att hon inte skulle göra om det… Vi får väl se…


Har till läkaren i torsdags, fick skäll… Var ju det här men att varva ner. Jag vet att men jag vill ju göra allt och inget! Magen har i alla fall blivit inflammerad som jag förstod det, har fått medicin som jag ska äta i 14 dagar, morgon/kväll – mkt svårt att komma ihåg! Sen så har de påbörjat en massa andra utredningar, vet inte vad allt mest! Tycker att magen känns bättre i alla fall ;)


Känner dock att kroppen kommer att slå bakut snart igen om jag inte tar det lite lugnare, ska försöka komma fram till hur jag ska lösa det. Vill inte hamna på lassa igen…


Det har lugna ner sig på jobbet, i alla fall för stunden, känns riktigt skönt. Alla på vår avdelning blev varslade igår from 2010-12-31, alla får nya anställningar 2011-01-01   


Ska ta och jobba fram en ny hemsida. Tar dock ganska lång tid. Har inte bestämt hur den ska se ut men kommer säker på något snart.


Igår kom äntligen vår nya skrivare. Vår gamla gick sönder för ett tag sen, man blir ställd utan. Vill ha en med samma funktioner så man kan scanna, kopiera och självklart en färgskrivare. Denna har även fax – tänkte inte på den när vi valde den. Kan säkert vara bra att ha! Den fungerar riktigt bra i alla fall förutom den lilla detaljen att scanningen inte vill fundera!! Så skönt att kunna scanna in dokument och maila iväg istället för att skicka det med snigelpost.

Ska försöka lösa det ikväll. Det är ingen dyr skrivare vi köpt, kring 1000 kr men tycker att man får mycket för pengarna om man bara jämför vad man fick för samma summa för några år sedan!


Ska lägga ut en massa nya bilder här i bloggen, förhoppningsvis ikväll.


Ha en fortsatt trevlig dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards