Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Nedräkning

Av Maria - 4 november 2010 06:21

Torsdag, i morgon fredag och "ledig"! Ska bli skönt! Dock är det leverans av valpar så det blir att göra ändå   


Dagis har stängt så Saga är hemma med mig, mycket mys ska de bli. Hon har sovit hos mormor nu i två nätter så ska bli härligt att få hem henne.


Vad hände med tiden?! Tycker att valparna föddes igår och i morgon är de leveransklara!! Helt sjukt!


Erik skall till veterinären med dem efter lunch och göra hela prociduren men vaccinerng, märkning osv. Första gången inte jag kommer att vara med!! Det känns   


Igår var pappa Sonny med famlj förbi och hälsa på hans barn, go killen. Tyckte de var fina tills de kom för nära och allihopa! Då ville han ha lite space, löste de enkelt genom att gå från dem   


Vaknade tidigit i morse och trodde att jag hade försovit mig, det hade jag inte utan stigit upp en 1 h tidigare än vad jag brukar, vilket innebär ca 04.00 Sa till Erik, kan du ta hundar, jag har försovit mig. Han tittade på klockan, öh. Du har INTE försovit dig! Tänkte att jag skulle lägga mig igen i 45 min men nej, då skulle jag aldrig fått mig upp.


Måste fixa ny dator hemma, den stora är totalt kajk!! Blir galen när jag ska sitta vid den. Seg som fan, går inte att hantera bilder, hänger sig, inget nät osv... Blir galen   Som tur är så finns dn bärbara som är bra när den fungerar, Saga har dock tappar den i backen två gånger så de lever sitt eget liv ibland. Den orkar iallafall med bildhaneringen... Oftast   


En massa nya bilder är tagna på valparna, samt skulle hemsidan ha varit uppdaterad men eftersom den datorn är så knäpp så vill jag inte sitta där! Får se om jag tar något lugnande innan jag sätter mig där en stund ikväll...


Ska ringa läkaren idag, min kropp har börja slå bakut igen så efter helgen måste jag coola ner. Har fått så problem med magen, förändingar i huden och blivit överkänslig mot beröring!! Stöter jag i något känns det som jag skall gå sönder och det gör SÅ fruktansvärt ont. Kan nästan inte klia mig. Och det är vara i alla mjukdelar, muskler som det går så förbönat om att jag nästan vill grina.


Får väl se vad de säger... Säger väl som vanligt, inget att oroa sig över...   


Ha en trevlig dag! 

 
 
Ingen bild

Emma

4 november 2010 08:48

Ska bäbisarna flytta redan. Hoppas de hamnar i bra hem. Hoppas det går bra hos läkaren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards