Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Saga 3 år!!

Av Maria - 20 oktober 2010 06:38

Herregud, idag är det 3 år sedan lillan föddes, helt sjukt!Känns som om det var igår. Hur gick detta till??   Jag menar, 3 år!!


  

Saga alldeles ny...


Väckte henne tidigt i morse med sång och paket på sängen, fick en superbra bild på henne, har den dock hemma. Lägger ut den när jag kommer hem.


Ikväll kommer mormor och Rune, syster med familj och några till och uppvaktar så ska sluta tidigt idag för att hinna baka lite som jag skulle ha gjort igår men inte orkade!


Bilderna nedan kan ni glömma, i natt har det regnat i massor och varit kring 5 +, så all snö är borta.


Hade hoppats på att det skulle frysa till lite så vägen slipper vara en leråker, bilarna är just nu matt beiga, kom på tanken att jag skulle tvätta lilla bilen innan jag åker hem idag men det är nog förkastade pengar.


I går kunde man se en markant förändrig hos valparna. Deras lek och nyfikenhet har riktigt slagit till och nu finns inga gränser. De utforskar i massor och slåss som bara den. Alltid nån som skriker för att det gör ont. Alla biter nu med fullt bett och biter hårt! Gör ont som bara den! Sen triggar vi dem lite extra till att bita fullt och kämpa till sig leksakerna   


Småsvnsarna går som små propeller och de är superhärliga.


Hann inte sätta mig vid datorn igår, har en massa som skall göras bort men efter ha lagt barnen, tagit hand om hundar/valpar, stökat undan, tagt hand om tvätten så ville jag se lite House, hann just och pass se slutet innan jag slocknade i soffan... Som vanligt.


Nu ska jag göra bort mina timmar fram till lunch och sen gå hem   


Grattis min älskade Saga, mamma älskar dig över allt annat i denna värld!
Hoppas att du får en underdar dag!

 
 
Ingen bild

Sonny´s

20 oktober 2010 13:02

Oj oj så tiden går! Man hinner inte riktig med, för man har så fullt upp hela tiden... Grattis till Saga!

 
Elisabeth, Leif och Ralf

Elisabeth, Leif och Ralf

20 oktober 2010 17:48

TRE ÅR?! Jäklar! Skulle gissa på max två! Tiden går så sanslöst fort!

Hoppas ni har det bra!

http://bettobetty.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

21 oktober 2010 17:21

Visst är de hemskt vad tiden går fort !!!
Fatta 3 år sen vi va på Liten&Stor...

Nåväl, gratta henne så mycke från oss på Svedjegatan :) Ni är välkommna att kika förbi oss :D
*kramar*

http://sajjaw.blogg.se

 
Ingen bild

Carina P Alfredsson

21 oktober 2010 20:00

Stort Grattis till lilla Saga som fyller 3 år!!
Vi har ju en liten Ida som blir 3 år den 29 oktober, härligt med kalas :)
Så dina vackra bilder på all snö också, ni bor så fint vid vattnet! Ha det gott!

kram från Carina ( Närke )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards