Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Måndag igen...

Av Maria - 11 oktober 2010 06:19

Varför kan inte helgerna vara lika långa som veckorna, eller gärna tvärt om?! Hinner ju inte göra alls som mäste göras.


Passar på att skriva nu medan systemet ligger nere på jobbet   


Helgen började tidigt i fredags då jag syrran och Saga åkte till Sunsvall just före lunch. Var i valet och kvalet om Saga skulle få följa med eftersom vi båda skulle ställa och hon kan få för sig att hon också ska...

Men min lilla ängel skötte sig SÅ fint (som vanligt   ) Kändes så bra att hon följde med när jag inte hunnit umgås med henne under veckan.


Utställningen ska vi inte tala om, är inte nöjd med resultatet. Ester fick cert iallafall... Grattis till alla er som det gick bra för! Ett extra grattis Josefin och Andreas, Kennel Flying Flames - Elmer och Milous avkommor skötte sig mycket fint - trevligt att träffa alla hussar och mattar!

Dessutom har Charlie blivit ögon - och patellaundersökt UA.


Köpte nya skor i Sundsvall som jag skulle premiäranvända idag, tror ni att de är trasiga i dragkedjan då!! Ändå hade de kollat de extra noga   Grrr, ska lämna in de här i Skellefteå och se om de kan fixa det.


Trevliga valpköpare har vi haft på besök i helgen, mycket trevligt att träffa nya och bekana   


Hann göra en hel del igår kväll, kände mig pigg och var uppe till nästan 24.00 Lite skrämmande när jag vet att jag måste gå upp 04.50 Ännu värre blev det när Saga kom vid 02.30 och var törstig, ville ligga vi vår säng och mysa, som uttryckte det. Tro inte för ett ögonblick att Erik skulle vakna!


Iallafall hann vi fota alla valpar stående, inte så lätt att hinna knäppa av den sekunden de står stilla, alla fastande på bild iallafall.


Sydde upp en massa kuddar till soffan i mysiga färger, äntligten blir det mer liv. Mattan har också kommit på plats samt lampor! Tänker inte leva en till vinter i totalt mörker!!


Uppdatering av sidan kommer ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards