Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Min gamla mattelärare

Av Maria - 7 oktober 2010 06:15

Varje morgon, före kl. 06.00 ser jag henne cyklandes som en tok! Vet att hon även då, när jag gick gymnasiet var väldigt aktiv men även nu!Dessutom så möter jag henne ofta på hemvägen och också! I alla väder. Tänker på det varje morgon eftersom jag ofta möter henne vid Klutmark... Det blir några mil om dagen hon trampar. Känns som att nått som spökar när man ser henne.


Hon är/var?! dukig lärare och gav mig bra betyg men livet ville sig inte väl för henne när hennes man hängde sig en dag, har inte sett en människa förvandlas så fort! Från relativt glad, positiv och färgstark till grå, tyst och likgiltig... Slutade undervisa under den här tiden, tror att hon kom tillbaka, dock som den grå personen. (med reservationer för dåligt minne!!)


Här hemma har det varit storm i flera dagar nu! Vet inte vad som hänt med vädret. Det blåser sällan hos oss, speciellt som det gör nu, tror inte att jag varit med om det tidigare!

I morse när jag skulle släppa ut hundarna från sovrummet genom balkongdörren höll jag på att åka med ut! Vinden ryckte tag i dörren och hundarna var inte speciellt sugna på att gå ut!

Dock är det varmt i luften, ligger kring 10 grader men i blåsten blir det kallt.


Igår kväll var det föräldramöte, det går 17 barn på Sagas dagis och föräldrar till 6! barn kom!! Mycket dåligt måste jag säga!! Har de inte mer intresse vad som händer med deras barn under den tid de är på jobbet?? Dagispersonalen träffar många barn mer än sina föräldrar på veckorna.


Jag tycker iallafall att de gör ett mkt bra jobb och känns skönt att barnantalet blivit lite lägre.


Saga vaknade i morse igen tidigt, precis när jag skulle fara. Såg att jag hade gjort mackor och ville också ha. Löns inte väcka Erik och tro att han skall ta hand om henne... Bara till att hjälpa henne på toa, fixa lite frukost och mysa lite. Var på bra humör när jag var tvungen att fara och vinkade glatt. Blev bara 15 min sen till jobbet!   


Ikväll har jag inget planerat, absolut inget förutom packning osv till Sundvallsresan. Ska inte göra nått ansträngade, bara leka med Saga, njuta av valparna och bara vara!



 
 
Ingen bild

Sonny´s

8 oktober 2010 10:24

Läskigt att man kan förändras så mycket av en tragisk händelse... Nu blir det spark i aschlet å lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards