Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Höstmorgon

Av Maria - 21 september 2010 06:16

Nu har vi kommit till en tid som jag gillar och ogillar. Älskar den friska luften, de vackra färgerna och att man kan ta på sig en varm skön kofta när man kommer hem utan att svettas bort.


Det jag ogillar är när det kryper ner mot och under 0 gradigt ute på nätterna. Ofta är det daggigt pch blött ute på vägarna och när man åker vid 05.30 är det inte alltid så kul... Marddrömmen är att komma i en kurva där det har frysit till is under natten med sommardäck   


Igår blev det en långkörare, började kl 6 och sen blev jag kvar till 17.30, det var sån bilkö så jag tänkte att det är bättre att jag sitter och jobbar tills det lättar. Men det gjorde aldrig det så vid 17.30 kastade jag in handduken.


Saga kom precis när jag vaknade i morse, där vid 04.50, jag skulle inte få fara på jobbet, skulle vara hemma med henne eller vara på dagis. Är så jobbigt att förklara för henne när hon är ledsen att mamma måste åka på jobbet. Erik låg som en död fisk i sängen, som vanligt och märkte inte ens att hon var där och var ledsen...   


Saga var hemma hela förra veckan eftersom hon hade feber och var förkyld. Hade en tuff dag igår på dagis, hade somna på gräsmattan ute när Erik kom och skulle hämta henne... Stackarn...


Skulle vara duktig igår och sy in två tunikor som jag har tänkt göra läääänge nu! Min gamla symaskin som jag fått av mamma för snart hundra år sedan och då var den gammal har nu sjungit på sista versen! Det bara sprutar saker ut maskinen och det blir knappt nån söm... Ska investera i en billig symaskin sen nån gång...


Valparna växer, väntar på att de sk börja öppna ögonen snart. Idag är de 11 dagar och tjejerna leder viktligan. Fast killarna knappar in snabbt   


Nu har vi allafall bestämt oss, det blir världsutställningen 2011 i Paris. Ska boka flyg + hotell ikväll   Det blir iallafall två hundar som kommer att ställas.


På lunchen idag ska jag första få mig på stan. Behöver en ny jacka, vet vilken jag vill ha men hittar den inte! Så ska ge det ett försök idag!

 
 
hanna

hanna

21 september 2010 06:35

jag gillar din blogg :]

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

 
Ingen bild

Sonny´s

23 september 2010 22:10

Jag är nog mer trött av Hilles inskolning än vad han är... *jäsp* men roligt oxå. Å Paris, det blir såå spännande å höra vad de har för pinnetyper :)

Maria

26 september 2010 09:34

Ja, visst känns det! Mest jobbigt för mammorna!! :) Bara att haka på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards