Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Nu är det höst

Av Maria - 16 september 2010 06:15

Regn och rusk, inget kul! Igår regnade det i massor att jag sket att gå ut och plantera ut en massa ljung som min snälla vän Emma kom med   Gräsmattan behöver klippas en gång till och ogräset i rabatterna rensas... SÅ mycket måsten...


Erik har lånat en lite grävare för att dra in ström till hundhuset och det var tur, SÅÅÅ mycket rötter! Hade tagit flera veckor om man skulle gräva det för hand!


Systemet här på jobbet ligger nere så jag passar på att blogga lite. Igår blev det beordrad övertid, inget kul men tyvärr ett måste du vi har mer än häcken full!


Erik är hemma med lillan idag, vill inte bli bättre, dessutom har skola och dagis stängt i morgon... Igen... Känns som de har utbildningdagar ofta...


Igår fotade vi valparna för första gången var för sig, de är helt underbara.


Anki och Åke har tittat förbi en kväll över lite kaffe, mycket trevligt samt en massa utställningsprat, nu är hela 2011 planerad   


Mitt i allt så har min fina relativt nya diskmaskin gått sönder!! Precis efter att grantitiden på 1 år gått ut! Det är en Mielé så den SKA hålla men inte min... Får se när reparatören kommer. Köpte just en Mielé för att den skulle hålla LÄNGE och tog självklart inte den förlängda garantin. Får se hur det löser sig... Nu är det iallafall handdisk som gäller.


Nu ska jag jobba, systemet ser att vilja ticka igång! Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

Sonny´s

16 september 2010 22:48

Voine voine, ni har det ni gör... =) Såg bilderna på de små S&S valparna, jätte fina!! Planerat in ngn finlandsresa innan årets slut?? Har du sett att jag uppdaterat valpar till salu bilder m.m på min sida? Får jag nyttja dina valpbilder så kan jag lägga in de med?! Kjam

Maria

17 september 2010 19:54

Nej, ingen inplanerad om du inte vill följa på finsk vinnare :P

Slit bilderna med hälsan, ses i morgon!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards