Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Måndag igen...

Av Maria - 6 september 2010 06:35

Veckorna bara flyger förbi och känns som jag inte hinner med!!


I helgen har vi haft besök av Per med familj, mycket trevligt! Barnen lekte jättebra och hade jättekul. Mycket hundprat och andra samtalsämnen.


På söndagen var det MH dags, Erik skulle bara testledare och jag figga. Stybbe som skulle också göra sitt. Dagen flöt på bra, dock hade vi många hundar som var skottberöda lika så vår! Tror att det 3 av 10 som var helt skottfasta.


Stybbe hade ingen bra bra, såg redan när han kom in på banan att han var berörd av något när han kom in eftersom han inte var som tidigare. 15 innan hade jag varit ute och lekt med honom och han var sig själv.


Erik gick med honom och han var inte med på nått... Dock växte han under banan och det som var så roligt att se att han återhämtar sig himla fort trots att han bli rädd! Detta var något beskrivaren också ville poängtera.


Vi hade samma hund hem, lika älskad och omtyckt trots kryssen på protokollet.

Dock kommer jag inte ingen att gå med en fodervärdhund som jag får dagen innan, kommer att tvinga dem till att då själv   


Siv blir bara rundare och rundare, nya kort kommer ikväll. Hon äter dåligt nu, finns inte så mycket plats kvar i magen.


Nu ska jag jobba, blir en långdag idag... Ska jobba in lite tid tills valparna kommer så jag kan vara hemma med dem första tiden.


Ha en trevlig dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards