Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Jag som hade tänkt gå hem....

Av Maria - 16 augusti 2010 16:26

Jag som hade tänkt gå hem....

Men när jag kom utan för portarna ångrade jag mig!
Vände in på jobbet igen där jag sitter nu och jobbar ett tag till till värsta rusningen har lagt sig!


Stor skillnad i lilla Skellefteå att försöka ta sig hem vid kl. 16 och vid kl. 16.30
Jag måste hur som helst ut på E4:an, vilket alla måste som ska över på andra sidan älven.


Finns bara en bro över nu och det märks...

Ja, min blogg lust är just nu väldigt låg! Tiden är knapp och har så mycket annat
som är trevligt att göra. Nu börjar allafall nedräkningen tills jag får vara ledig ett längre tag   

Min fina Iphone som jag bara älskar har jag misshandlat lite väl hårt, när jag har på vibbration så låter det mer än när jag har på ringsignaln! Gissa om jag bli rädd när jag sitter konscentrerar mig och sen börjar den durrar som en galning!


Jag vet att jag inte lagt ut några bilder ännu i bloggen, de kommer snart...

Pratade med Frida och Sivan har nu gått upp 1 kg     Minst 4 veckor kvar! Fota henne och göra en ny gissa tävling.


Saga ringde i morse och hade gråten i rösten och sa att mamma skulle komma hem och vara med henne, gissa om man bli knäsvag då!.. Lillan, de sover länge på morgon och är uppe sent på kvällen, måste börja vända det snart!


Annars är det rätt lugnt, en massa stök ute... Tjejerna har nu gått ur höglöpen så Elmer behöver inte kolla alla kissfläckar.

Fiskade kräftor för första gången i mitt liv i helgen, var trevligt, en stund iallafall     Är ingen fiskemänniska som kan sitta i en båt och bara njuta... Fick många kräftor, vi delade de på 7 pers och det blev över!
En god fångst tycker jag. Kokade dem för första gången och hade ingen aning hur det skulle smaka. Men de blev riktigt goda och jag fick gott betyg.


Nu ska jag försöka göra ett nytt försök att ta mig hem...


Ha en trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards