Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Walking in the sleep?!

Av Maria - 4 augusti 2010 11:31

I två dygn nu har det var oroligt på nätterna. Saga har sovit dåligt och det mest oroande av allt var igår morse när Smilla kom in till Erik och väckte honom. Frågade vars Saga var, Erik hade svarat som vanligt – Ja, hon sover väl fortfarande. Det gjorde hon inte. De letade i hela huset men hittade henne inte. När han hittar ut ser han hur hon kommer gåendes uppifrån stranden nedanför hundhuset i bara trosor och bar min sjal. Med sig har hon Ester.


Väl inne frågar Erik henne vart hon varit svarar hon inte men Ester var dyngsur, frågan är om hon gått ner i sömn till vattnet?! Det hurvas i hela kroppen när jag tänker tanken. När jag fort tidigt på morgon låste jag upp ytterdörren i hallen och gick ut. Alla hundar utan Ester fortsatte sova med Erik när jag gick upp så hon följde med mig. När jag for gick hon och la sig i bädden i vardagsrummet. Så Saga måste ha gått ut och hon bara hakat på.


Det är som att hon inte kommer ihåg när man frågar henne om hon badat eller varit ner till vattnet, kan hon ha gått i sömn??


Från och med nu så låser jag dörrarna efter mig när jag far tidigt.


I natt hat båda barnen haft mardrömmar vilket resulterar i att jag och Erik inte får sova speciellt mycket... Kan lova att jag har trött när jag kom till jobbet och satte mig vid datorn där efter kl . 6!


Igår hämtade vi ungarnas lekstuga som ”svärfar” gjort, OJJJ vad fin den var!! Mycket större än vad jag tänkt men den blev super! Blir det platsbrist inne kan man sova i den utan problem. Så nu ska vi riva den gamla provisoriska hundgården och ställa dig lekstugan och plantera nytt gräs runt den.


Var till Helén med barnen för att köpa gardintyg, Saga var inte intresserad, roligare att balansera på den gamla trappen ute. Smilla dock valde med omsorg. Blev inte riktigt det jag hade tänkt mig men de är deras hus så de måste få bestämma! Så ska bara måla den invändigt och sen ska vi sätta in gardiner och ställa en blomma som de också valde på blomaffären på altan.


Förhoppningsvis får vi upp en av de nya gårdarna till hundarna idag. Det är långt ifrån klart men vi har gjort så att vi skall kunna ha hundarna där på dagtid när vi är och jobbar och de ska vara skyddade mor väder och vind.

Igår la vi golvet klart, blev mycket bra måste jag säga!! Grannen hade visst varit förbi och sagt att sånt där fint golv kan man inte lägga i en hundgård!! Klart man kan, de förtjänar endast de bästa ;) Sen så de plattorna de billigaste så det var inte så svårt att välja!


Måste bara göra reklam för två låtar, har ni lyssnat på Takidas nya låt ”Never AloneAlways Alone” och Lady Gagas ”Alejandro” med riktigt bra ljud? Riktigt sköna låtar, som man kan höra många gånger med bra ljud!! Gör de om ni inte har gjort de…


Läste på Norran att det varnar för mycket regn idag… Får väl se vart de slutar, har en hel del som skall göras ute. Underlättar en hel del om det kunden vara uppehåll och fint väder som igår ;)


 Nya bilder kommer ikväll eller i morgon, beror på när jag orkar ställa i ordning den stora datorn, har slänt ut allt ur kontoret som ska få sig en ansiktslyftning när jag får en stund över ;)

 
 
Ingen bild

Emma

4 augusti 2010 13:34

Oj så rädda ni skulle blitt när ni ser henne komma gåendes från vattnet. Brorsans son gick mycket i sömn när han var i Sagas ålder. Dom fann honom ute på balkongen bland annat. Hoppas det inte blir någe fler sovande äventyr...

 
Sandra, Jonas & Aurora

Sandra, Jonas & Aurora

4 augusti 2010 21:49

Hej
Läget med er ?? Lät ju lite läskigt det med Saga, hoppas det inte händer igen iaf.
kan säga att dom låtarna går varma här hemma också :) dom e super bra ju :)

Kram från oss

http://sandra.b99.org

 
Syster

Syster

5 augusti 2010 10:14

Men fy så hemskt! Huvva vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända! Ja du måste verkligen låsa efter dig!

http://www.lunal.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards