Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Sten.. Sten och ytterligare en sten

Av Maria - 3 augusti 2010 06:50

Igår la vi plattan inne i nya hundgården, eller del av den. 480 st små stenplattor la vi, Erik hade börja och nästan lagt halva när jag kom hem men för att krångla till det så ville jag självklart ha ett mönster… Så det blev bara till att börja om…    Dock räckte det inte med en hel pall sten, måste köpa en till. Kommer att räcka till den andra delen då också.


Bastun har kommit på sin rätta plats, ska börja rita hur jag vill uteplatsen runt den ska se ut, kommer att bli super. Måste bara olja in den, trodde att de skulle vara ordentligt gjort när vi köpte dem men icke…


Erland och Harriet kom förbi och hjälpte oss när vi skulle lyfta den på plats, tack för hjälpen!


Har blivit mycket jobb nu på sistone – därav lite uppdatering på hemsidan och i denna blogg. Har bara haft lördagen ledig förra vecka… I veckan så jag bara jobba mån-, tis- och onsdag, känns riktigt skönt!


Ni som undrar hur lilla Siv mår så mår hon alldeles utmärkt. Fick en rapport av Frida att hon hade kräkts en morgon, sover mycket och har en dräktighetsflytning    Låter mycket lovande!!  


Hade turen att mammas kompis dotter, jobbar som inköpschef eller nått på ett stort optikerföretag hade med sig de allra nyaste solglasögonen med sig hem och vi fick välja och vraka till superpriser på alla märkesglasögon!! Kan det bli bättre?! Kan säga att det kommande modet är jag lite skeptisk till nu, med understyrkning på nu! Snart han man vant sig vi d tanken och det kommer inte att kännas eller så konstigt ut… Mycket 80-tal som kommer i glasögonväg.


Emma tittade just förbi när vi satt och tittade på dem och hon åkte hem med ett par jättesnygga pilotisar av märket Diesel, skitsnygga! Syrran köpte också ett par som var skitsnygga, skulle också vilja ha ett par men tycker inte att jag passar i dem.


Själv hittade jag ett par som jag ville ha, lite större och täckande, perfekt när man åker bil. Dock skulle jag vilja ha de som syrran köpte förra året, ett par svarta D&B som är precis den typen jag älskar på solbrillor… Får bli nästa år    Erik fick inga, hittade inga som passade honom, han får ta mina gamla som han alltid använder i bilen.


Saga är inne i en period när han är rädd för alla flugor och spindlar, vet inte vart hon fått det ifrån! I alla fall så är det bara att peppa och tycker att det blir bättre. Sen har jag skrämt upp henne som hon börja gå för bilar och allt annat som rör sig på 2 eller 4 hjul eftersom vi bodde så nära vägen inne i Burträsk. Först NU har det gett effekt! Nu spelar det nästan ingen roll!! Så få bilar som rullar in på våran gård att hon hinner uppfatta dem samt reagera med råge. SÅ nu måste vi bilträna, att man inte behöver springa och gömma sig så fort det kommer en bil. Gissar att hon är inne i någon period eftersom börjar reagera på saker och ting som man aldrig känt på tidigare.


I helgen blir det Svenstavik, ska bli jättekul och träffa alla igen, som vanligt! Jag och Annika rullar på fredag och är hemma på söndag. Med oss kommer vi att ha Sonny, Elmer, Ester och Irma, blir lagom kul i bilen med den löptik som just höglöpt och två killar. Nej, tror att det kommer att gå fint. När man åkt tidigare men höglöpande tikar har de inte sagt ett pip – väluppfostrade ;)


Nej, detta duger inte, nu ska jag jobba och längta tills jag slutar, verkar blir riktigt bra väder idag!


Ha en trevlig dag allihopa!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards