Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Blä... Det känns inge bra...

Av Maria - 22 juli 2010 10:05

Just nu känns allt som skit... Har varit sjuk i tre dagar, magen börjar vara återställd men övriga kroppen är inte helt ok ännu.


Jag håller på bli galen vad gäller uppfödning, här anväder man trevliga friska djur, man ser till att förutsättningarna är de bästa för hundarn, väljer bra mattar och hussar, ger förstklassigt föder som dyrare än sin egen mat osv... Ändå så ska det jävlas!!

Stybbe var till veterinärn och gjorde ögonlysningen samt patella undersökningen. Ögonen var fina men på höger knä fick han en 1:a   Blir SÅÅÅ ledsen... Dock kommer vi att kolla om honom igen på 6 mån. Han är lite lös i kroppen.


Jag är glad för de jättetrevliga hundar jag fått fram men sådana här saker gör att jag vill börja med akvariefiskar... Det blir så personligt och jag tar på mig allt och det känns som det är mitt fel, att jag inte gett hundarna de rätta förutsättningarna... Ja, ja... Dock inget som jag vill dölja eftersom mörkertalet inom rasen är STORT, jag hoppas att alla uppfödare kan vara så seriösa och skicka in sina resultat fast de inte visa de resultat man vill ha... Enda sättet vi kan föra vår ras framåt.


Står inför mitt andra dilemma. Igår skickade jag en ansökan om en ny tjänst inom FK, tänkte att de skulle vara kul att se hur de skulle behandla den och vilka förutsättningar man har... Tror ni inte att de ringer nu på morgonen och säger att jag kan bli väldigt aktuell för den tjänsten!! Jaha...


Nu då?! Skolan?! Öhhh... VET INTE!!!


Nu är det för mycket igen... Varför gör jag så här?! Hatar att ta stora beslut...


Om jag gör en för- & nackdels lista för att fortsätta plugga:

+ är...

+ jag få en utbildning

+ har möjligheten att jobba med utsatta barn

+ gå kvar med mina studiekamrater

+ frihet under studietiden


- är...

- lite pengar samt studielån som skall betalas tillbaka

- studiestress, hela tiden prestera

- mindre tid med Saga på kvällarna, måste plugga

- chansen att hamna inom det område jag vill jobba med när jag är klar med utbildningen är liten, iallfall i Skellefteå.

- min hälsa, kroppen är under stress i stort sett hela tiden

- pendling till Skellefteå


Om jag ska jobba, för- & nackdels lista:

+ är...

+ fast inkomst

+ semester

+ flextid

+ mkt bra arbetsgivare med bra förmåner

+ mer fritid

+ jag vet vad jag ska göra och vad som förväntas av mig, mindre stress

+ jobb som jag tycker är helt OK och passar mig

+ möjlighet att börja studera igen när jag känner för det


- är...

- pendling till Skellefteå (undkommer nog inte det...)

- har ingen utbildning att falla tillbaka på, endast enstaka kurser

- tidig morgon


Ja... Ser ju vad som ger mer +...


Vad hade ni gjort?!


 
 
Ingen bild

Teresa

26 augusti 2010 11:42

Om jag var du skulle jag nog göra båda, men istället för att plugga på helfart, skulle jag gå ner på till exemple 1/4-fart och bara läsa så mycket att jag känner att jag hinner båda... Man kan ju läsa fristående kurser och sedan tillgod0räkna sig dem i examen... Är du med på hur jag menar?
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards