Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Kramp

Av Maria - 20 juli 2010 07:11

Blir hemma idag, vaknade vid halv tre i natt av att jag hade kramp i magen, har fortsatt till nu och klockan är 7.15 Vill inte ge sig! Vet inte vad jag ätit som kom så sent och gjorde sig ett sådan besvär!   Stannar hemma tills det att magen blivit bra..


Nu var det länge sen jag skrev, har hänt en hel del! Jobbar mycket nu samtidigt så att sitta vid datorn är långt ner på priolistan när jag väl är ledig...


Tog en semesterdag i fredags och jag och Sandra åkte till Piteå och shoppade loss, hur kul som helst! Min garderob behövde verkligen en påfyllning och hittade en massa fina kläder på rean bla.


Lördag var det SSPK's utställning i Piteå, vi hade 6 hundar anmälda från vårt gäng. Vi hoppades på att Sonny skulle få sitt sista cert och blir champion i Sverige och Norge.


Frans och Irma i F-kullen skulle göra sina premiärer i utställningsringen och de skötte sig ypperligt trots lite träning på borden och springa i ringen. Frans har utvecklats mycket sen jag såg honom sist, har fått en jättefint huvud - me like! De ställdes i valpklass I och båda fick jättefin kritik och domare gillade skarpt och påtalade det flera gånger för mig. Irma blev BIR och Frans BIM.


Ester fick också bra kritik - mer rutinerad än de andra valparna och vet vad hon ska göra! Blev BIR-valp i valpklass II.


Nästan alla hundar mättes och jag tror att alla mina hundar blev ca 3 cm högre än vad de är! Tror att han fick Ester till 30 cm, lillan är bara 28 cm, Elmer som är 29 fick han till 31,5 osv... Intressant...   


Sen var det Nixon och Sonnys tur som gick i öppenklass, tror att det var 6 hundar. Tyvärr fick Nixon en tvåa - tror att han tyckte han var för tunn... eller?! Ska tillägga att alla kritiker var på tyska - inte så lätt alla gånger att förstå vad som står! Sonny skötte sig fint och fick sin etta och sen vann han öppenklassen.


Elmer som ine ställts på ett bra tag kännes helt orutinerad!! Men han skötte sig och stod 2 i chamionklassen med CK.


Sen bästa hane, domaren började placera hanarna bakifrån, många hanar so hade fått CK. Han ställde Sonny på 3:e placeringen och tänkte för mig själv, måtte han nu sätta mig på 2:a och den andra  champ.hanen 1:a. Så blev det och Sonny fick sitt cert och blev SE UCH och NO UCH! Stort grattis till matte Annika!   


Sen var det Sivans tur. Hon gick i unghundsklassen och tyvärr fick hon en 2:a - av den anledningen att hon inte hade ett avbrott i sin tanmärkning!! Fick en jättefin kritik och domaren sa til Frida att hon är jättefin men tyvärr... Jaja, inte mycket att göra åt! Alla tikar i unghundsklassen fick 2:or.


Grattis till Eva och Diva som tog cert och blev BIR och Anki och Aramis som blev BIM  


Tyvärr kunde jag inte stanna till finalerna med småtjejerna eftersom jag skulle vara på bröllop i Burträsk kl 15. Som tur var har jag världens finaste vänner som ställer upp och stannar kvar och ställer flickorna och plcokar hem tält och låter tar han om dem till dagen därpå! Stort tack till Annika och Frida - ni är guld värd!


Fina resultatet från finalerna blev följande; Irma BIS-valp! Ester BIS R   

Bilder kommer!


Som sagt skyndade jag mig hem till bröllop, Elisabeth och Leif skulle ha sig stora dag (Ralf's matte och husse från d-kullen, Eriks styvsyster) Jättefint var det i kyrkan och barnens kusiner var tärnor och de var jättedukiga. Behöver ju inte säga att var superfina allihopa!


Bilder kommer här i bloggen lite senare idag om jag lyckas sätta mig vid den stora datorn en stund.


På festen severades det jättegod mat, måste ta reda på vilken typ av getost de använt till förrätten. Blev mycket prat med folk omkring men efter 23 kastade jag in handuken, var helt slut! Skulle ju fara igen vid sju dagen därpå...


Snacka om att jag var trött när jag vaknade på söndagsmorgonen. Sandra kom till mig med bilen som hon haft och varit snäll och varit chafför under lördagsnatten - puss till dig för att du ställer upp! Vi packar in oss i bilen och åker till Piteå igen. Plockar upp Annika och Sonny på vägen. Dagen till ära var det mycket sämre väger - regn och kallt. Väl på plats hittade vi ingen bra plats för tälet så det blev ringside. Idag skulle Ester, Stybbe, Sonny och Siv ställas.


Först ut var Ester, blev placerad tvåa utan hp! Fick en jättefin kritik där det stod stort mycket lovande i slutet... jaja så kan det vara.


Sen var det Stybbes tur, fortfarande har han sin knöl... Som idag ska få en andrahandsutlåtande från en annan veterinär... Han skötte sig fint och vann sin klass med en mycket fin kritik och hp, mycket excellent i texten   


Sen var det Sonny's tur i champ.klassen och idag vann han den med CK. I bästa hane stod han idag också 3:a.


Sen var det lilla Siv's tur igen, hoppades på bättre resultat idag än gårdagens. Lillan travade tills sig ett 1:a pris . vilken lättnad! Vinner sen klassen med CK   


I bästa tik så var de bara 3 stycken och och till vår stora förvåning sätter domaren SIv först!! Vi helt oförberedda med kameran osv och lillan får sitt första CERT - grattis till matte Frida - tack för att du gör en sådant bra jobb med henne, hon skulle inte kunna ha det bättre!

Slutligen blev Sivan BIM och hela Coldwind'sgänget är glada   Nöjda över helgen åkte vi hem med en avvikare in på Dollarstore   Bilder finns på hemsidan.


Nu ska jag gå och se om jag hittar nått i medicinskpet för magen... Ha en trevlig dag allihopa!

_________________________________

Här kommer bilderna från bröllopet:


                

 
 
Sandra

Sandra

25 juli 2010 19:22

Klart ja ställer upp :)
Tack för en trevlig helg i Pite oxå =D
*kramar*

http://sajjaw.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards