Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Rån och dokumentär

Av Maria - 7 juli 2010 22:32

Idag har det varit en alldeles underbar dag, åkte till jobbet i morse och det var regn och tråkigt, precis som det ska vara när man jobbar   


Mitt på dagen hade de lovat att det skulle blir bra väder, skulle blir alldeles perfekt eftersom vi hade teambildning på em med jobbet. Det var mycket trevligt, vi var på kyrkholmen och spelade kubb, fikade och hade väldigt trevligt.


Efter det åkte jag till Burträsk, träffade upp syster med familj på marknaden. Mamma (inte personligen) står och säljer mat där i år och syster hade varit där och hjälpt till lite med diverse medan mamma är i Skellefteå på Statsfesten och också säljer mat. Iallafall började hon ana oråd när två killar i 25 års ålder av östeuropeiskt utseende började tassla runt tältet och fråga konstiga saker. Hon såg hur de kollade in kassan, det var slutet på dagen och det var dags att packa ihop.


Iallafall så tog syster dagskassan och gav den till Johannes så den inte skulle ligga där medan de plockade ihop. Sen gick de till ankdammen där de hade bilarna parkerade. Syster satte sig och amma en stund och ser hur två killar står i busarna!! De kommer mot dem och jag är i telefon med henne just då och de kommer mot dem. De visste att de hade dagskassan och hade följt efter dem men blev skrämda och springer från dem och mot badplatsen.... Jag kommer körande som en tok efter de jag hört i telefon! Vad kan lilla jag göra?! Inget, eller kanske skämmas med min existen?? Handlar instinktivt...  Väl hemma ser jag på nätet att en knalle blivit rånad!! Vilka idoter det finns!!   Eftersom jag såg dem och det var så genomskinligt att det skulle försöka sig på nått så kan jag identifiera dem... Vi stod länge och tittade på dem eftersom de betett sig så konstigt.


Nu hoppas jag att min syster gjort sin plickt och ring polisen och talat om allt som hänt idag och sett de ett signaliment.


Fy bubblan för sånt här...   


På kvällen har vi varit nere i sjön och badat med barn och hundar. Sandra kom med killarna och de hade jättekul. Lilla Luna badade ute för första gången - tyckte det var superkul!


Irma har börja simma frivilligt, skitbra!!


Från det ena till det andra, hittade en bra dokumentär igår på SVT play som jag kan rekommendera alla hundintresserade:

Den unika hunden

 

Siv har börja löpa och hoppas på för till första parningen på måndag med Sonny. Ser verkligen fram emot denna kombination, tror att det kommer att blir riktigt trevliga hundar med mycket motor, båda har mycket bra spårförmåga!


Måste bara se till att lösa Fridas problem under älgjakten, har nu ingen hund som driva fram älgen   


Nu ska jag lägga mig och bara slötitta på TV innan John Blund, ska göra en tidigkväll ( nu är kl. 22.56) Har inte somnat först 01.?? på morgonen flera dagar i rad, det känns på morgonen!!


Sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards