Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Städa...Städa...

Av Maria - 24 maj 2010 12:27

Det är SÅ roligt med vår och sommar men finna nackdelar också, allt spring ut och in, med och utan skor vilket för att det följer med en hel del smuts och grus   


Håller på att ståda för fulla muggar för att slippa göra det senare i veckan.


Saga är hemma med mig idag, känns som jag inte har träffat henne i helgen eftersom jag jobbade på lördagen åt älghundsklubben och sen var i Sundsvall igår och ställde. Mysigt att bara vara hemma och göra igenting, hon är så duktig på att hjälpa till. Sopade altan medan jag var i tvättastugan och röjde och lyckades då få en jättesticka i hälen. Nu sitter den där och jag får inte ta bort den.. Hoppas på att hon ska slockna vid lämpligt tillfälle så jag kan plocka ut den utan protest, annars får den sitta där tills Erik kommer hem.


Igår var vi som sagt till Sundsvall, fyra tjejer med fem hundar for vi en volvo som välpackad till max. Jag min virrhöna var helt säker på att jag hade anmält Sybbe också men så var inte fallet!! Så, han få följa med till Vännäs.

Vi hade med oss Sonny, Ester, Siv och Queenie och ställde för en slovensk domare. Mycket trevlig och sympatisk domare som var dukig med hundarna.


Först ut var Ester som inte sprang ett steg! Vet inte vad det var med henne. Hon hade inte fått rusa av sig på morgonen och energin sprutade ur öronen på henne. Iallafall skötte hon sig fint på bordet och stod fint, blev slutligen BIM-valp.


Sen var det Sonnys tur, det var ganska många öppenklasshanar (totalt var 29 dp anmälda) men Sonny sig snyggt som vanligt, slaravde dock när han sprang märkte jag och fick dra ner tempot. Placerade sig slutligen som 1:a med CK och vann slutligen bästa hane och fick sitt andra cert   Slutligen sprang vi till och BIR och grattis till Jenny på D'childens som tog hem BIM med sin unghundstik!  


Lilla Sivan fick sitt första ck i helgen och placerade sig som R-bästa tik. Queenie fick en 1:a och stod sedan 4 i konkurrensen efter Siv.


Annelie och Maya tog revansch efter förra helgen då de fick en slät etta, det blev cert och BIM - Supergrattis vännen!!   


Såklart så fick jag slut batteri i kameran och i mobilen under dagen så det blev inte så mycket dokumenterat och kunde inte ringa till Annika och berätta hur det hade gått, förlåt!   


I morse när jag vaknade så hittade jag blodfälckar på golvet, tänkte direkt, ok nu har Ester börja löpa... Kan förklara hennes ojämna temprament... men efter en massa torkning baken på dem var det ingen som visade någe blod, hm... vad har detta?? Kollade igen nu vid lunch och det visade sig att Garbo börjat löpa. Räknade lite snabbt och hon är som klocka! Började löpa i slutet på nov -09. Kommer säkert att dra igång Ester också, hoppas på det iallafall så kommer de att följa varandra i cyklarna.


Sonny är fortfarande kvar, ska köra hem honom här i em då vi ska åka och köpa blommor. Underbar hund finner sig att komma in i flocken snabbt. Trots att han och Elmer är lika gamla och är det inge gruff mellan dem.


Nu ska jag fortsätta min dammtorkning och sen ta en vals med skurkäppen!


Ha en fortsatt trevlig dag! 



 
 
Ingen bild

mia,mixa,nikita

24 maj 2010 14:15

Grattis till alla framgångar, men var det inte du som skulle ta det lungt tänk på att man har bara ett liv så var rädd om dig kramar från oss

 
Ingen bild

Sonny´s

24 maj 2010 18:26

Grattis tjejer till de fina resultaten!! Och för att min lilla svarta får följa med er ;0) Den som väntar på något gott... Hoppas det gick bra me bilen oxå Maria!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards