Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Verkligheten

Av Maria - 17 maj 2010 09:37

Då har man fått en verklighetsuppfattning, man är inte odödlig trots allt...   


Förra helgen när jag blev sjuk igen så åkte jag in till läkaren för att dunka näven i bordet för att få veta vad som är fel på mig. Hur jag lyckades ta mig till vårdcentralen vet jag inte men körde bil gjorde jag. Kom ca 10 min före min tid och jag kunde inte sitta upp ens i väntrummet! Låg halverst och när det var min tur fick de nästa bära in mig på ett rum så jag kunde ligga ner.


Som vanligt med arrogant stil så var det som att de tittade på mig som om jag "bara" hade en förkylning igen och att det ungefär bara var att gå hem och vila. När läkaren lyssnade på mina lugnor blev han lite mer oroad och jag skulle få andads in lite luftrörsviddgande så jag skulle kunna andras lättare. Inget jag ingenligen hade reflekterat över hur svårt jag hade att andas!


Fick andas in det och efter det började det hända saker! Till en början så fick det lättare att andras men SEN svall jag igen! Fick inte in nån luft!! Kan lova att det blev ett akutläge - lilla Burträsk är INTE van det!! Tre läkare hoppade på mig i stort sett och det pumpade i mig mediciner. Erik som i all rusch och hade som tur var lämna barnen ute i bilen så de slapp se allt det som försegick samt höra hur jag lät!


Efter en liten stund blev det blåljus och syrener till Skellefteå på lasarettet och väl inne på akuten fick jag allt de kunde ge mig enligt FASS, adrenalin rätt in osv!


Efter några timmar kunde jag börja andras igen utan hjälpmedel med det gick fortfarande tungt och lät hemskt... Vad berodde detta på då?! Ja, säg det men det var inte en allergisk reaktion eller astma - de vill påstå att jag skulle ha brakat in i den berömda väggen... Ja, det kanske är så... Har ju varit lite mycket på sistone. Iallafall tror läkaren att det är så eftersom jag har en kraftig inflamation i hals och sturpe och ner mot lugnorna som inte vill läka eftersom kroppen är så stressad.


Nu äter jag en mängd medicin för att kunna komma tillbaka till verkligheten och att få känna på att må bra igen. I och med detta som hänt så kommer det att bli en hel del ändringar, kommer inte att jobba som jag gjort, inte att ta på mig en massa idiellt arbete osv utan bara göra det som jag tycker är kul och försöka att hålla det på en lagom stressnivå...


Har iallafall legat inlagd på medicin 7 i några dagar och fick komma hem just före helgen, tyckte att jag kunde ligga hemma och vila istället för där... Vila och vila...


Så det blev från sjukhussängen till utställningsringen, många som försökte få mig att inte fara men varför i hela h*** ska jag inte göra det som jag tycker är kul?! Det är ju de som för en att orka med allt annat. Såhär i efterhand är jag jätteglad att jag fort och hade turen att det skulle så bra också, kändes verkligen jätteskönt! Tack till mina vänner som följde med och glades med mig, ni är GULD värda   


SÅ nu så ska jag avboka en massa saker som jag nästan kännt mig tvingad att göra, bara hänvisa till min hälsa... Rätt eller fel, inte vet jag, men en sak vet jag, jag vill må bra igen...


Murre har flyttat, åkte i morse påväg till sin nya familj i Finland, önskar de all lycka till.

Midas är hos min fina klasskamrat Emma och en nystart förhoppningsvis utan en massa kemikrockar... Ännu så länge fungerar allt super, hade dock inte förväntat mig nått annat!


Nu ska jag försöka lösa allt med skolan, sista rycket nu och jag har förlorat mycket tid   


 
 
syster

syster

17 maj 2010 10:31

Skönt att du äntligen fattar att du oxå är odödlig! :) Vi vill ju faktist ha kvar dig i några år till ;)

http://lunal.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

17 maj 2010 17:13

Ja du har verkligen fullt upp må jag säga! Jag hinner då inte med en 5:edel av allt du gör:P :) Så viiiiila en massa nu och njut av solen! Hoppas vi kan komma och hälsa på någon dag när du orkar, jag är ledig en massa nu, har börjat jobba natt :) Massor med kramar från oss!!

 
Ingen bild

Sonny´s

17 maj 2010 23:16

TACK själv för i helgen, du är ju som ett lyckopiller! ;0) Nu måste du fokusera på att "bli frisk" men glöm inte att ha lite kul emellanåt också, det är så nyttigt för själen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 februari 2011 20:16

Nu har den nya hemsidan kommit på nätet och jag har skapat en ny bogg utan en massa reklam... Hoppas att du fortsätter läsa där      Adress till hemsidan: www.coldwinds.se , länk till bloggen finns på hemsidan. Nya bloggen, http://maria.coldwin...

Av Maria - 15 februari 2011 06:11

Kallt ut är bara förnamnet, nu när det heöa dygnet ligger kring -30 grader är det inte kul! Det måste eldas en massa, bilnarna blir kalla direkt man slår av dem, barnen kan inte vara ute och leka och hundarna vill inte gå ut...   Ni som väntar på...

Av Maria - 9 februari 2011 07:29


Åkte hem tidigt igår eftersom det var så fint väder. Solsken och -1 grad, kan inte bli bättre.   Alla hundar är nu hemma och irdningen återställd. Queenie som brukar vara en lilla snälla är en riktig ragat mot de andra! Jäklar om de gör nått som ...

Av Maria - 8 februari 2011 06:16

Igår när jag skulle tanka på vägen hem möttes jag av detta pris!!! Helt - ursäka - jävla sjukt!        Men detra besin pris gynnar oss som vill bo ute på landsbyggden, som har 4 mil enkel väg till jobbet, som inte har bra kommunikationer som ...

Av Maria - 7 februari 2011 06:57

Jättefin tårta till årsmötet/uppfödarmötet     De fina rosetterna...   Planerar att den nya hemsidan skall komma ut i veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards